اما خبرگزاری آمریکایی تایمز گزارشی از وضعیت کار زنان در عربستان سعودی تهیه کرده است. این گزارش از یک شرکت خصوصی به نام روتانا که شرکتی چند رسانه است تهیه شده و روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفته است. این گزارش را با هم می خوانیم:

وارد یک شرکت خصوصی چندرسانه ای می شوم، خانم هایی با آرایش، کفش های پاشنه بلند، کت و دامن و چهره هایی که سعی می کنند آنرا با جذابیت بیشتر به نمایش بگذارند در کنار مردان در حال کار کردن هستند، همه چیز نشان از یک شرکت بین المللی دارد، اما اینجا نیویورک یا لندن نیست، اینجا شرکت روتانا در ریاض است، پایتخت عربستان سعودی ! جایی که حجاب سختگیرانه های برای زنان اعمال می شود و تنها چیزی که زنان می توانند به نمایش بگذارند چشمانشان است!

البته این عدم رعایت حجاب تنها چیزی نیست که بیننده را به تعجب وامی دارد، مهمتر از آن کار کردن زنان و مردان سعودی در کنار هم و دوشادوش یکدیگر است.

خانم سلطانا الروویلی، مسئول گزینش و منابع انسانی شرکت روتانا می گوید: "سعی ما بر این است که نیرویی استخدام کنیم که بتواند با محیط مختلط اینجا کنار بیاید، بسیاری از مردانی که برای کار به اینجا مراجعه می کنند، از اینکه یک زن با آنها مصاحبه می کند شگفت زده می شوند، بعضی می توانند کنار بیایند، برخی هم نه، عده ای نمی توانند اصلا با این موضوع کنار بیایند، برخی هم کنترل لازم را ندارند!"

دلیل اینکه این شرکت علیرغم عدم رعایت هنجارها توانسته در عربستان سعودی به کار خود ادامه دهد، پشتیبانی قوی ای است که توسط شاهزاده ولید بن طلال بن عبدالعزیز آل سعود به عمل می آید.