شهید نور گرفته از انوار ایمان و شهادتش منور کننده قلوب جامعه برای بقای ارزش هاست. ازاین رو گفتار شهیدان تبعیین کننده ارزش های دینی و پاسداری از قداست هاست .

ما در این نوشتار کوتاه به دنبال همین حقیقت هستیم تا با نگاهی به اندیشه شهیدان بزرگوار، ارزشها را بشناسیم و تلاش کنیم تا ذره ای ازمهنویت آن شاهدان را واردعرصه حیات خویش سازیم و وجودمان را با معنویت گفتار آنان آذین ببندیم و با حرکت در راه عارفان بزرگ اسلام را یاری نمائیم . در گفتگویی غیر حضوری با تنی چند از این عزیزان نشسته ایم. 

*مقتدا و الگوی شما در راه شهادت چه کسی بوده است ؟

" مربی ما آن گوهر تابناکی است که اسلام و دیانت و معنویت ، از خون سرخش حیاتی دوباره ستاند : و هر شهیدی با اقتدا به الگوی ، از آن مقتدای عالم ، را عروج را یافت."(شهید مسعود آزمون نیا)

 

*نظر شما در مورد دشمن ستیزی چیست ؟

" پرچم سرخ شهادت را در دست گیرید و تکبیرگویان بر خصم بتازید و ترس و وحشت را از خود بیرون کنید که در قاموس شهادت واژه وحشت نیست " (شهید احمد قربانی خوراسگانی)

*چگونه می توان در برابر توطئه دشمان ایستاد ؟

" تنها با اطاعت از روحانیت متعهد و مسئول که در راس آن ولاین فقیه می باشد ، قادرید راه شهیدان را ادامه دهید و پشتیبان ولایت فقیه باشید " (شهید محمدرضا رحیمی)

*وظیفه امروز ما در قبال انقلاب اسلامی چیست ؟

" مسئله امروز ، مسئله اسلام و حفظ و حراست از حریم قرآن است . همه باید پرچم سرخ عاشورای حسین (ع) را بر دوش بکشید و قداست مکتب ، مملکت و ناموسمان را پاسداری کنیم ." (شهید محمد عاشوری)

*شما تکامل خود را در چه چیز یافتید ؟

" من تکامل راه خویش را یافتم و به سویش شتافتم و سرانجام به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت است رسیدم و هم اکنون در نزد معشوقم ا... هستم." (شهید مرتضی بیک محمدی)

*توصیه شما و وظیفه ما ؟

  " ای عزیز اگر امروز جوانانی هستند که می روند و با خون پاک خویش مایه غرور و سربلندی این انقلاب می شوند این وظیفه برگردن شماست که تداوم دهنده راه سرخ این شهیدان باشید و نگذارید خون این جوانان از جوشش بیافتد و این را بدانید که قطره قطره خون این برادران مسئولیت شما را بیشتر می کند و شما در پیشگاه عدل الهی مسئول هستید. (شهید محمود مرادی)